Söndagsskolans presidentskap

Alla medlemmar i kyrkan elva år och äldre uppmuntras att delta i söndagsskolans klasser, vilka hålls två gånger i månaden under gudstjänstens regelbundna möten. Syftet med söndagsskolan är att undervisa om Jesu Kristi evangelium och stärka individen och familjen.

Kyrkans första presidentskap kallar tre män att utgöra Söndagsskolans generalpresidentskap. Under ledning av första presidentskapet och de tolv apostlarnas kvorum ger medlemmarna i Söndagsskolans generalpresidentskap råd i angelägenheter som rör Söndagsskolan.

Mer information om vilka som ingår i Söndagsskolans presidentskap