Unga mäns presidentskap

Unga mäns generalpresidentskap verkar under ledning av kyrkans första presidentskap för att tillse aktiviteterna för kyrkans unga män mellan 12 och 18 år.

Unga mäns organisation verkar för att öka varje ung mans tillväxt och utveckling genom undervisning, aktiviteter och gemensamma aktiviteter för aronska prästadömet och Unga kvinnor. Unga mäns organisation stärker arbetet som aronska prästadömet utför i församlingen och stöder föräldrar och hem. Unga mäns ledare hjälper de unga männen att utföra aronska prästadömets syfte.

Mer information om vilka som ingår i Unga mäns presidentskap