Unga kvinnors presidentskap

Unga kvinnors organisation hjälper föräldrar och prästadömsledare att förbereda varje ung kvinna på att vara värdig att ingå och hålla heliga förbund och ta emot templets förrättningar. Organisationen verkar för att öka varje ung kvinnas tillväxt och utveckling genom undervisning på söndagarna, aktiviteter under veckorna (till exempel veckoaktiviteten och läger) och programmet Personlig tillväxt.

Unga kvinnors generalpresidentskap utgörs av en president och två rådgivare. De reser ofta för att träffa med kyrkans lokala ledare och medlemmar runt om i världen och för att stärka kyrkans unga kvinnor.

Mer information om vilka som ingår i Unga kvinnors presidentskap