Ytterligare fyra kapitel av Allmän handbok finns nu tillgängliga på många språk

Fler delar av kapitel 38 har också översatts

HandbookUpdate21.jpg
2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Ytterligare fyra kapitel och delar av ett femte kapitel av Allmän handbok för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga finns nu tillgängliga på över 20 språk. Det översatta innehållet publicerades först 2020 på engelska. Sedan den första utgåvan av kapitel från Allmän handbok i februari 2020 har nästan 60 procent av handboken omarbetats på engelska. Det nya innehållet publiceras på andra språk så snart som möjligt (se språkuppdateringar från oktober och november 2020). Resten av handboken kommer att revideras på engelska i år.

Allmän handbok ersätter Handbok 1 (för stavspresidenter och biskopar) och Handbok 2 (för alla ledare).

Listor över de översatta kapitlen och språken finns nedan.

Översatta kapitel

· Kapitel 8: Äldstekvorumet

· Kapitel 9: Hjälpföreningen

· Kapitel 13: Söndagsskolan