Generalkonferensen i april 2021 kan enbart ses via utsändning

2021GC_April_Virtual1.JPG
2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Med anledning av gällande hänsyn till den globala allmänna hälsan har första presidentskapet i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga meddelat att generalkonferensen i april 2021 enbart kommer att kunna ses via utsändning.

Mötena i april hålls på samma sätt som under generalkonferensen i oktober 2020. De sänds från teatern i konferenscentret på Temple Square. Endast talarna med sina makar närvarar vid respektive möte och musiken är inspelningar från tidigare generalkonferenser.

”Som världsomspännande organisation har vi ett ansvar att vara goda medborgare och att handla med försiktighet när det gäller en så unik situation som generalkonferensen, som brukar dra till sig tusentals besökare till Salt Lake City från hela världen”, har första presidentskapet sagt.

Alla möten under konferensen i april 2021 streamas direkt via broadcasts.ChurchofJesusChrist.org. Mötena kommer också att finnas tillgängliga via Evangeliebiblioteket, Latter-day Saints Channel, radio, television, satellit och andra digitala kanaler. Se 5 Ways to Watch or Listen to October 2020 General Conference Live för en mer detaljerad lista.