Världsomfattande andakt för Hjälpföreningen

President Russell M. Nelson och Hjälpföreningens generalpresidentskap – president Camille N. Johnson, syster J. Anette Dennis och syster Kristin M. Yee – talar till kvinnor under en världsomfattande andakt för Hjälpföreningen söndagen den 17 mars 2024.

Andakten firar minnet av Hjälpföreningens syfte och grundande, vilket var den 17 mars 1842. Alla medlemmar i Hjälpföreningen och Unga kvinnor som fyller 18 år under 2024 inbjuds att delta. Efter talen under andakten kan Hjälpföreningar hålla ett lokalt vittnesbördsmöte där systrarna kan berätta om sin tro på Jesus Kristus.

Hjälpföreningar i stavar eller församlingar uppmanas att samlas till andakts- och vittnesbördsmötet på kvällen söndagen den 17 mars. Där begränsningar gör det svårt att samlas vid den här tidpunkten kan Hjälpföreningar samlas personligen vid ett annat tillfälle. Ledare uppmanas också att streama andakten och vittnesbördsmötet till dem som inte kan närvara personligen.

Stavs- eller församlingsråd uppmanas att rådgöra tillsammans och diskutera följande:

• Hur kyrkans medlemmar kan hjälpa till med barntillsyn under evenemanget så att alla hjälpföreningssystrar kan delta.
  • En mötestid för andakten som bäst tillgodoser systrarnas behov i varje område.
  • En dagordning för mötet (se följande exempel):
    • inledningsbön
    • förinspelad utsändning (35 minuter): tal av president Nelson och Hjälpföreningens generalpresidentskap
    • systrarna bär vittnesbörd: hur länge avgörs av staven eller församlingen
    • avslutningssång
    • avslutningsbön.
  • Ytterligare förslag:
    • Uppmuntra Hjälpföreningens systrar att skriva ner intryck de kan få under andakten.
    • Be systrarna att skapa kontakt globalt på sociala medier om evenemanget med hashtaggarna #JesusChristIsRelief och #JesusKristusHjälperMig.
    • Be lokala Hjälpföreningspresidentskap att hjälpa till med evenemanget.

Hjälpföreningens systrar kan skapa kontakt globalt om evenemanget med hashtaggarna #JesusChristIsRelief och #JesusKristusHjälperMig.

Visning av utsändningen

Se andakten på Evangeliebiblioteket, Mediabiblioteket,YouTube och via den här utsändningslänken.

Utsändningen görs på följande språk:

engelskafranskatyskaitalienska, portugisiska och spanska. Ytterligare språk görs tillgängliga under veckorna efter utsändningen.