Vänner emellan: Att följa Jesus

Ett nytt avsnitt av den här serien för barn finns nu på flera europeiska språk

Avsnittet av Vänner emellan i mars 2024 har särskilda gäster som president Dallin H. Oaks i första presidentskapet och hans fru Kristen. Det här avsnittet har Primärs generalpresidentskap som värd och det hjälper barn att lära sig hur viktigt det är att följa Jesus.

Friend-to-Friend-03-2024-01
Utsändningen Vänner emellan är en serie för barn där de får lära sig om Jesu Kristi evangelium.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Det kommer att finnas musik, ett besök av tukanen Louie och roligt pyssel! Det här 20 minuter långa avsnittet är roligt, har engagerande innehåll bara för barn och kan användas hemma och i Primär som hjälp för att undervisa barn om Jesu Kristi evangelium.

Avsnittet kan nu streamas via följande kanaler:

Avsnittet finns på olika språk i Evangeliebiblioteket på albanska, danska, engelska, finska, franska, italienska, nederländska, norska, portugisiska, spanska, svenska, tjeckiska, tyska, ukrainska och ungerska.

Ytterligare språk kommer under de kommande veckorna.

Pysselinformation

Under utsändningen får barnen lära sig att göra en påsklilja av material som de har tillgängligt. (Se bilden nedan från marsnumret 2024 av tidskriften ”Vännen”.)

Material som används under pysselaktiviteten är

• papper
  • kritor eller märkpennor
  • sax
  • tejp
  • en pinne.

Friend-to-Friend-03-2024-02
Prova den här roliga pysselaktiviteten från marsnumret 2024 av tidskriften "Vännen".2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo