nyhetsartikel

Utmaningen - En ungdomsaktivitet i Trollhättan den 14 april

Trollhättans församling är inte så stor. Så när vi får möjlighet att vara värdar för en ungdomsaktivitet i staven ställer vi upp till 100%. En kommitté bildades med våra 6 ungdomar och deras ledare, tillsammans med en representant i biskopsrådet. Temat för dagen - "Utmaningen, en dag med spel, lek och quiz, där samarbete lönar sig" - kändes helt rätt. Vi planerade hur vi skulle dekorera lokalerna och vad vi skulle äta. Veckan innan var hektisk med inköp och förberedelser, dekorering och iordningställande av lokalen.

Så var dagen inne. Ett sjuttiotal ungdomar och ledare anlände på förmiddagen från när och fjärran. Inskrivning och lunch, sedan seminarieträff med Louis Herrey eller en andlig stund för de yngre med Linda Stenberg. Därefter sattes samarbetet på prov i lekar, spel och quiz, ledda av stavens ledare. Alla deltog med liv och lust. De vuxna i kommittén, förstärkta med frivilliga, förberedde under tiden middagen. Mätta och belåtna blev det så dax för party, uppvärmning med ”Let’s dance”-spel och sedan dans på fri hand. En lyckad kväll tyckte alla. När farväl tagits av alla gästerna anlände städkommittén och strax före midnatt var lokalerna färdiga för sabbatsfirandet. Det här gör vi gärna igen!