nyhetsartikel

Påskkonferens med generalkonferens för ensamstående vuxna

Påskhelgen blev särskilt minnesvärd för de som träffades på Sjöviksgården vid sjön Mjörn i närheten av Alingsås. Olika aktiviteter blandades med att tillsammans titta på generalkonferensen.

Redaktören för Liahonas lokalsidor har pratat med Josephine Karlfelt som deltog i denna konferens. Josephine berättar att området runt Sjöviksgården var mycket vackert. Promenader genom skog och mark med nya vänner blev till härliga minnen. Bland deltagarna fanns syskon från åtta olika länder, Sverige, Norge, Danmark, England, Spanien, Schweiz, Tyskland och USA

Under det avslutande vittnesbördsmötet på måndagen uttryckte flera av deltagarna uppskattning för den tillhörighet och omtanke som genomsyrat helgen. Åldersskillnader och de många nationaliteterna spelade ingen roll. ”Vi hade kul, vi umgicks och vi dansade mycket med varandra till alla möjliga musikgenrer”, sammanfattar Josephine och säger vidare: ”Det blev väldigt speciellt att tillsammans delta i en högtidlig församling där vi kunde understödja vår nye profet. Den Helige Anden vittnade verkligen med kraft att detta är den profet Herren Jesus Kristus valt för denna tid.”

Josephine Karlfelt vill tacka alla som arbetat med att planera och genomföra denna härliga påskkonferens.