nyhetsartikel

CREATE för Unga vuxna i Malmö stav, 13-15 april

Varje år när våren kommer till Sverige betyder det att det har blivit dags för CREATE, Skånes egna tredagarsaktivitet för unga vuxna.

Helgen som traditionellt har haft ett fokus på kreativitet och skapande blev en hajk i år, med flera olika kreativa lekar och workshops.

Vi var 35 ungdomar från Sverige, Danmark, Norge och till och med England och Island.

Vi började med att vandra från Hurva till naturreservatet Rövarekulan där vi slog läger och satte upp våra tält under en stjärnklar himmel. Dagen efter värmde vårsolen rejält, och vi vandrade vidare längs Skåneleden och förbi Hjularöd slott som också är känt som Greveholms slott från den omtyckta julkalendern.

Några av de aktiviteter som vi gjorde var att göra egna pilar och pilbågar, göra upp eld utan tändstickor och måla vandringsflaggor till de olika lagen vi blivit uppdelade i.

På lördagskvällen satte vi upp tält vid Vombsjöns sandstrand där vi hade en mysig kväll med grillning och utebio.

Söndagens andliga möte hölls hemma hos familjen Nilsson där Glen Helmstad i Malmös stavspresidentskap var med.

Efter en helg av skapande, lek, skratt, mys, iskalla nätter, stärkta vittnesbörd och vänskapsband, såg vi alla garanterat fram emot en varm dusch och nästa aktivitet då vi alla får umgås tillsammans igen.