Mormonapostel besökte Tyskland, Kap Verde och Nederländerna

Äldste Ronald A. Rasband i de tolv apostlarnas kvorum i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga besökte Tyskland, Nederländerna och Kap Verde den här månaden. Han besökte sex städer på nio dagar den 11–22 april 2018.

I Kap Verde träffade Äldste Rasband Kap Verdes president, Jorge Carlos Fonseca, och gav en intervju som sändes under huvudnyhetsprogrammet i Kap Verdes nationella television.

Förutom att träffa medlemmar och misionärer under sin tid i de tre länderna, besökte Äldste Rasband kyrkans humanitära serviceprojekt i Kap Verde.

Europas områdespresident Paul V. Johnson följde med äldste Rasband till Berlin och Kap Verde.

”Jag är mycket glad över äldste Rasbands besök i Europa, särskilt efter ändringarna som nyligen tillkännagavs under generalkonferensen. Han har träffat många prästadöms- och biorganisationsledare och hjälpt oss gå framåt och betjäna Europas goda folk på ett mer kraftfullt sätt. Det är en stor välsignelse att en av Herrens apostlar besöker Europa”, sa president Johnson.

Kyrkan kom till Kap Verde 1989 och har sedan dess växt till dagens 14 000 medlemmar. I Tyskland har kyrkan funnits ända sedan 1843 och har över 40 000 medlemmar. I Nederländerna finns det över 9 000 medlemmar i kyrkan. Den första nederländska församlingen bildades 1862.