President Nelson, kyrkans president, avslutar sin globala ämbetsresa

Russell M. Nelson, president för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, avslutade in globala ämbetsresa söndagen den 22 april 2018 i Laie i Hawaii.

Det här är den första internationella resan för president Nelson sedan han utsågs till kyrkans 17:e profet i januari.

Den höge mormonledaren, som står som ett vittne om Frälsaren, lämnade Salt Lake City den 10 april för att träffa medlemmar runt om i världen. På sin resa besökte han bland annat London, Jerusalem, Nairobi i Kenya, Harare i Zimbabwe, Bengaluru i Indien, Bangkok i Thailand och Hong Kong i Kina.

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har mer än 16 miljoner medlemmar i hela världen.