TabChoir_EuropeTour.jpg

The Tabernacle Choir meddelar nya datum för turné år 2022

The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square meddelade ytterligare detaljer om sin turné 2022 till sju städer i fyra nordiska länder och Storbritannien.  Turnén har fått flyttas fram två gånger på grund av covid-19-restriktioner. Turnén som flyttats fram till 2022 äger nu rum under 22 dagar, från torsdagen den 16 juni till torsdagen den 7 juli. Kören kommer att besöka samma städer som var planerade från början. De nya datumen visas nedan, och konserterna börjar kl. 20:00.

• Stockholm – datum: 18 juni 2022 (lördag)*. Plats:  Konserthuset
  • Helsingfors – datum: 21 juni 2022 (tisdag). Plats: (meddelas senare)
  • Köpenhamn – datum: 25 juni 2022 (lördag). Plats: DR Koncerthuset
  • Oslo – datum: 28 juni 2022 (tisdag). Plats: Oslo Spektrum
  • Edinburgh, Skottland – datum: 1 juli 2022 (fredag). Plats: Usher Hall
  • Newport, South Wales – datum: 4 juli 2022 (måndag). Plats: International Convention Centre Wales
  • Cardiff, Wales – datum: 6 juli 2022 (onsdag). Plats: St. David’s Hall (endast inbjudna)

* Matinéföreställning kl. 14:00 och dessutom en kvällskonsert.

”Vi är glada att vi i ett omfattande samarbete med konsertlokaler och våra resetjänster har kunnat planera om turnén för de här datumen 2022”, säger körordförande Ron Jarret. ”Vi kommer fortfarande att kunna förverkliga den ursprungliga tanken med turnén – att besöka Wales och andra områden med anknytning till kören, vars första medlemmar var tidiga omvända till Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga med musikaliska talanger från de här områdena.”

Innan turnén blev framflyttad fanns biljetter till försäljning i Stockholm, Köpenhamn och Edinburgh. För dem som köpte biljetter till de här konserterna har åtgärder vidtagits så att de kan använda biljetterna under de nya konsertdatumen år 2022. De olika konsertlokalerna kontaktar biljettinnehavare via e-post för att ge information rörande biljetterna. E-postmeddelanden från Stockholm och Köpenhamn innehåller information om hur man begär återbetalning. De med Edinburgh-biljetter kan kontakta customer.enquiries@usherhall.co.uk för att begära återbetalning. Biljetter finns till försäljning i Stockholm, Köpenhamn och Edinburgh. Biljettillgången i de andra turnéstäderna meddelas senare. Se TabChoir.org/tour för mer information.

Sedan sin första turné utanför Utah 1893 har kören turnerat mycket runt om i USA och i andra länder. De har uppträtt i musikens huvudstäder från Israel och Ryssland till Japan och Australien. Körens senaste turné till de fyra nordiska städerna var för 39 år sedan, 1982. Den har inte varit i Wales eller Skottland sedan sin första turné till Europa 1955. En uppsättning på cirka 65 orkestermedlemmar har turnerat med kören sedan 2005.

Kören och orkestern är aktiva musikartister med sitt eget inspelningsbolag som har släppt över 90 cd-skivor, dvd-skivor, böcker och andra produkter sedan det grundades år 2003. Körens senast släppta cd, ”When You Believe: A Night at the Movies, släpptes 2020 och finns tillgänglig för köp, nedladdning och streaming på TabChoir.org/shop. Albumet låg etta på Billboard Magazine’s Classical Crossover-lista första veckan efter att den hade släppts.

För mer information, gå till www.TheTabernacleChoir.org/tour. Ytterligare mediaresurser finns på webbplatsen under About Us/Newsroom.