20210402_235308_Bell_DJI_0272.jpg

Första presidentskapet tillkännager förändringar i generalkonferensens mötesschema

Lördagens kvällsmöte kommer inte längre att hållas. Det går inte att närvara fysiskt vid generalkonferensen oktober 2021

Första presidentskapet i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har tillkännagett ändringar i kyrkans kommande generalkonferens som hålls i april och oktober varje år.

Från och med generalkonferensen i oktober, och även i fortsättningen, kommer lördagens kvällsmöte inte längre att hållas. Tidigare hölls ett kvällsmöte på lördagen för kvinnor (oktober) eller prästadömsbärare (i april). Den här ändringen infördes eftersom alla möten under generalkonferensen nu är tillgängliga för alla som vill se eller lyssna på dem.

Under generalkonferensen i oktober 2021 (som hålls den 2–3 oktober) sänds mötena från konferenscentrets auditorium i Salt Lake City. Konferenscentret är även denna gång stängt för allmänheten.

Generalkonferensen är ett tillfälle för kyrkans medlemmar och vänner världen över att ta emot budskap om Frälsaren Jesus Kristus från levande profeter och apostlar genom teknik som ständigt utvecklas.