Nyhetsrummet Blogg

Tal Segal från Israel besökte Festinord för andra året i rad

Tal Segal från Galileen i Israel besökte Festinord för andra året i rad. En vän till honom berättade om Festinord förra året, och Tal, som är van vid att vara en av få ungdomar i kyrkan i Israel, blev förvånad över att det finns så många ungdomar i kyrkan i länder utanför USA (där han blev medlem) att man kan ha en stor konferens för dem.

”På Festinord förra året fick jag så många nya vänner från olika länder som delade min tro och mina värderingar, att jag bara visste att jag bara måste komma tillbaka! Det var en så god känsla under hela Festinord. Mina nya vänner är det bästa med Festinord och jag hoppas att vänskapsbanden kommer att vara för evigt. Alla har de sin egen bakgrundshistoria att berätta. Jag tror inte att jag hade kunnat uppleva det här någon annanstans. Jag känner mig så välsignad som kunde vara med!”

Tal är också imponerad av all den tid, planering och ansträngning som ligger bakom Festinord. Han har aldrig deltagit i någon annan ungdomskonferens som varit så välplanerad.

”Även om Israel är ett fantastiskt land att leva i, är det svårt att leva där som medlem i kyrkan, för vi får inte predika eller ens tala om vår tro”, berättar Tal. I framtiden hoppas han att fler unga vuxna från Israel kan komma till Festinord och få den här möjligheten att träffa så många andra ungdomar i kyrkan och känna gemenskap med dem.

Bläddra bloggen

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Stilguideanmärkning: Använd kyrkans fullständiga namn när det nämns första gången i artiklar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. För mer information om användningen av kyrkans namn, se vår på stilguide nätet. »Stilguide - Om kyrkans namn.