Ny tempelpresident r kallad till Stockholm tempe

Max Morris Kimball, 59, Cedertown gren, Powder Springs, Georgia stav, har kallats som president fr templet i Stockholm. Han eftertrder Arne Lennart Hedberg. President Kimballs hustru, Deborah Lewis Kimball, ska verka som tempelvrdinna. President Kimball r fre detta missionspresident i Sverige (1987-1990), rdgivare till stavspresident, hgrd och grenspresident. Han var verkstllande chef fr Renaissance Marquis Inc. Han fddes i Buchanan, Georgia, som son till W L "Billy" och Vera Browning Kimball. Syster Kimball verkade tillsammans med sin make i hans kallelse som missionspresident och har varit rdgivare i stavens Hjlpfreningspresidentskap och lrare. Hon fddes i Atlanta, Georgia, som dotter till John T Sr och Bettle Priest Lewis.