Ny president fr templet i Stockholm

Frn Church News 29 juli 2006 Bengt Hglund, 70, Vsterhaninge andra frsamling, Stockholms stav, har kallats till president fr templet i Stockholm. Han eftertrder president Max M. Kimball. President Hglunds hustru, Inger Klarin Hglund, kommer att tjna som templets vrdinna. Broder Hglund r f n rdgivare i tempelpresidentskapet, tidigare bl.a. grenspresident, biskop och missionr i Sverigemissionen. Han r fdd i Stockholm och har varit egenfretagare i den grafiska branschen. Syster Hglund r f n assistent till vrdinnan fr templet i Stockholm, tidigare bl a Hjlpfrenings- och Unga Kvinnors president, frfattare till boken Steg i Tro. Till vardags har hon arbetat tillsammans med sin make i hans fretag. ven syster Hglund r fdd i Stockholm. Paret har fyra barn, Terez Nilsson i Lunds frsamling, Madln, avliden 2002, Jacqueline Krylborn och Christopher Hglund, bda i Vsterhaninge frsamling. De har 17 barnbarn. vrig information om templet i Stockholm efter den 1 september 2006. P grund av tillkomsten av templet i Helsingfors kommer fljande stavar och missioner att tillhra Stockholms tempeldistrikt: Stockholms stav, Stockholms Sdra stav, Oslo stav, Norgemissionen och Sverigemissionen. Templets tider kommer att frndras fr.o.m. september mnad och blir: Tisdag och fredag kl. 10:00 - 19:00 (sista sessionen brjar d), onsdag och torsdag kl. 10:00 - 15:00 (sista sessionen), lrdag 8:00 - 12:00 (sista sessionen). ven i gsthemmet kommer frndringar att ske. Det blir mnga fler 2-bddsrum, fler 3- och 4-bddsrum och betydligt frre 6-bddsrum.