Ny president för templet i Stockholm

Från Church News 29 juli 2006

Bengt Höglund, 70, Västerhaninge andra församling, Stockholms stav, har kallats till president för templet i Stockholm. Han efterträder president Max M. Kimball. President Höglunds hustru, Inger Klarin Höglund, kommer att tjäna som templets värdinna. Broder Höglund är f n rådgivare i tempelpresidentskapet, tidigare bl.a. grenspresident, biskop och missionär i Sverigemissionen. Han är född i Stockholm och har varit egenföretagare i den grafiska branschen.

Syster Höglund är f n assistent till värdinnan för templet i Stockholm, tidigare bl a Hjälpförenings- och Unga Kvinnors president, författare till boken Steg i Tro. Till vardags har hon arbetat tillsammans med sin make i hans företag. Även syster Höglund är född i Stockholm.

Paret har fyra barn, Terez Nilsson i Lunds församling, Madlèn, avliden 2002, Jacqueline Krylborn och Christopher Höglund, båda i Västerhaninge församling. De har 17 barnbarn.

Övrig information om templet i Stockholm efter den 1 september 2006.

På grund av tillkomsten av templet i Helsingfors kommer följande stavar och missioner att tillhöra Stockholms tempeldistrikt: Stockholms stav, Stockholms Södra stav, Oslo stav, Norgemissionen och Sverigemissionen.

Templets tider kommer att förändras fr.o.m. september månad och blir: Tisdag och fredag kl. 10:00 - 19:00 (sista sessionen börjar då), onsdag och torsdag kl. 10:00 - 15:00 (sista sessionen), lördag 8:00 - 12:00 (sista sessionen).

Även i gästhemmet kommer förändringar att ske. Det blir många fler 2-bäddsrum, fler 3- och 4-bäddsrum och betydligt färre 6-bäddsrum.