"Nio barn r inte vrre n fyra"

Bilden till hger
Terez och Michael Nilsson har nio barn. Frn vnster: Emma, 16, Malena, 14, Amanda, 19, Joel, 13, Jakob, 17, Oskar, 11, Vendela, 8, och Lydia, 9. Sladdbarnet Minna, 2, lngst fram i bild, kom nr Terez var 43 r.
Foto: Kinga Lezanska Sjlin

Familjen Nilsson i Skne r en av Sveriges f storfamiljer

STORT JULBORD Michael och Terez Nilsson lskar varandra s mycket att de efter 20 r tillsammans kan stlla upp ett komplett fotbollslag p grsmattan. En sammansvetsad, glad startelva tar emot Metro i bostaden, en fre detta skola utanfr sknska Harlsa. Varje vecka lagas hr mellan 50 och 70 portioner mat. Omkring 15 omgngar tvtt stoppas i maskinen, tas ut och sorteras. Det praktiska arbetet med nio barn tycks vara ondligt. Och fr att klaraFrn www.Metro.se...