Kyrkan bidrar med hjlp till Pakistan

Ytterligare frndenheter frn Humanitarian Center (Humanitra centret) i Salt Lake City skickas under de kommande veckorna i samarbete med organisationen Islamic Relief USA. Man fortstter gra bedmningar av ytterligare hjlp under de kommande veckorna. Vra tankar och bner r med folket i Pakistan, sger biskop H. David Burton, kyrkans presiderande biskop, som har versyn ver kyrkans humanitra hjlpinsatser. Kyrkans medlemmars och andras genersa donationer gr att kyrkan kan bidra till att mildra mnga mnniskors lidande. Kraftiga monsunregn i slutet av juli i Pakistan orsakade den vrsta versvmningen p ttio r. ver en tredjedel av landet har drabbats, ver 1 500 mnniskor har dtt och 17 miljoner andra har pverkats. ver 1,2 miljoner hem har frstrts och omkring tta miljoner mnniskor r nu hemlsa. Genom att Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga inte r officiellt godknd i Pakistan pverkades inga medlemmar, missionrer eller mteshus av versvmningen. Kyrkan bidrar med ndhjlp och deltar i utvecklingsprojekt i humanitra syften i lnder ver hela vrlden. Projekten drivs utan hnsyn till mottagarnas nationalitet eller religion. Donationer, framfr allt frn kyrkans medlemmar men ocks frn andra runt om i vrlden, anvnds fr att mjliggra bistndsprojekten. Hundra procent av donationerna som ges till kyrkans humanitrhjlp anvnds i bistndsarbetet. Kyrkan str fr sina egna omkostnader.