Nyhetsrummet Blogg

Kyrkan arrangerar traditionellt midsommarfirande i Göteborg

För sjunde året i rad organiserade Utby församling i Göteborg traditionellt midsommarfirande i Fjällbo Park för stadsdelen där församlingen är belägen. Vädret var molnigt men ovanligt varmt och arrangemanget blev mycket lyckat med rekordmånga besökare. De flesta hade med sig filt och picknickkorg och som vanligt bjöds det på sång, musik och dans kring midsommarstången.

Lekar med godispriser är också ett återkommande och mycket omtyckt inslag. Många av barnen hoppade säck och kastade boll flera gånger för att "godiset var så bra i år!". Och de 600 glassarna som delades ut till alla barn på slutet var det minst sagt rykande åtgång på!

Totalt besöktes firandet av drygt tusen personer. Många uttryckte sin uppskattning och Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga kommer att ta ansvar för midsommar i Utby även nästa år. Att fira landets högtider är självklart för de flesta medlemmarna i kyrkan och att delta i firandet av vår härliga svenska sommar är det få som missar frivilligt!

"Fullt midsommarös trots molnigt väder" (SVT Västnytt)

Midsommar 2013 i Göteborg

Bläddra bloggen

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Stilguideanmärkning: Använd kyrkans fullständiga namn när det nämns första gången i artiklar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. För mer information om användningen av kyrkans namn, se vår på stilguide nätet. »Stilguide - Om kyrkans namn.