nyhetsartikel

Initiativet ”Påsken är Kristus” inbjuder troende att tjäna som Kristus

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Europa släpper ”Påsken är Kristus” – en påskkampanj och en två minuter lång video, fredagen den 12 april 2019. Videon illustrerar Kristi exempel på tro, hopp och kärlek, och inbjuder alla att följa hans exempel.

”Det var Frälsaren som krossade dödens bojor”, har Russell M. Nelson, president för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, sagt. ”Det var Frälsaren som betalade priset för våra synder och överträdelser och utplånar dem på villkor att vi omvänder oss. Det är Frälsaren som befriar oss från fysisk och andlig död.”

Under påsken firas Kristi uppståndelse och löftet om evigt liv genom honom. Kampanjen uppmuntrar dem som tror på Kristus att nå ut och få kontakt med andra genom att samtala om Kristi försonings välsignelser.

”Dela videon på sociala medier och i gruppmeddelanden och privata meddelanden, tillsammans med ett vittnesbörd om vad påsken betyder för dig”, säger Judith Genster, digital producent i området Europa.

Kampanjen ”Påsken är Kristus” hålls i 10 dagar och finns på sociala medier och på jesukristikyrka.se på 22 olika språk.