ChildrenYouth_image_01.jpg

Hjälpa barnen och ungdomarna – en utsändning för föräldrar och ledare

Under en särskild utsändning den 6 juni 2021 talade medlemmar i första presidentskapet och de tolv apostlarnas kvorum och generalämbetsmän om sätt att hjälpa ungdomar och barn allteftersom områden öppnas upp efter pandemin. Ungdomarnas kvorum- och klasspresidentskap och föräldrarna och ledarna för ungdomar och barn inbjuds att delta i presentationen.

Den en timme långa presentationen, samt uppdelade avsnitt för specifika åhörare, finns på http://ChildrenandYouth.ChurchofJesusChrist.org och i Evangeliebiblioteket. Presentationen innehåller praktiska idéer på hur man som familj och församling kan engagera sig i programmet Barn och ungdomar. Den kan användas av familjen, i församlings- och stavsråd, stavens kommitté för ungdomsledare, församlingens ungdomsråd, presidentskapsmöten för aronska prästadömets kvorum och Unga kvinnor klasser samt i andra sammanhang.

Äldste Roy Tunnicliffe, en områdessjuttio som bor i Storbritannien och som har ansvaret att bistå programmet Barn och ungdomar i Europa, tog upp vikten av den här särskilda presentationen. ”Utsändningen är avsedd att boosta deltagandet i det här nya initiativet för ungdomar, särskilt i områden där aktiviteter och möten återigen säkert kan ske på plats enligt riktlinjerna för covid-19.” Han tillade att ”resurserna riktas mot specifika åhörare och lokala områden bör använda innehållet enligt anvisningar från områdespresidentskapet under de kommande veckorna och månaderna”.

Presentationen finns nu tillgänglig på engelska och amerikanskt teckenspråk, och den 18 juni läggs följande språk till: Franska, italienska, japanska, kantonesiska, koreanska, kinesiska, portugisiska, ryska, spanska och tyska.