First-Presidency-Covid_picture.jpeg

Första presidentskapet uppmanar sista dagars heliga att bära ansiktsmask när så behövs och att låta vaccinera sig mot covid-19

”Vi kan vinna det här kriget om alla följer de kloka och eftertänksamma rekommendationerna från medicinska experter och politiska ledare”

Första presidentskapet i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga skickade följande budskap torsdagen den 12 augusti 2021 till kyrkans medlemmar över hela världen:

Kära bröder och systrar!

Vi befinner oss i ett krig mot härjningarna av covid-19 och dess varianter, en obeveklig pandemi. Vi vill göra allt vi kan för att begränsa spridningen av de här virusen. Vi vet att skydd mot de sjukdomar de orsakar bara kan uppnås genom att vaccinera en mycket hög procent av befolkningen.

För att begränsa exponeringen för dessa virus uppmanar vi till användning av ansiktsmask på offentliga möten när social distansering inte är möjlig. För att ge personligt skydd mot sådana allvarliga infektioner uppmanar vi enskilda att låta vaccinera sig. Tillgängliga vacciner har visat sig vara både säkra och effektiva.

Vi kan vinna det här kriget om alla följer de kloka och eftertänksamma rekommendationerna från medicinska experter och politiska ledare. Vi hoppas ni känner vår uppriktiga kärlek och stora omsorg om alla Guds barn.

Första presidentskapet

Russell M. Nelson