nyhetsartikel

Europas områdespresident kallad till presidentskapet för de sjuttios kvorum

Första presidentskapet för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga tillkännagav den 1 maj att äldste Juan A. Uceda och äldste Patrick Kearon kommer att verka i presidentskapet för de sjuttios kvorum från och med den 1 augusti.

De här ledarna efterträder äldste Donald L. Hallstrom och äldste Richard J. Maynes i presidentskapet för de sjuttios kvorum, som får nya uppdrag den 1 augusti.

Äldste Kearon är för närvarande president för området Europa. Han inröstades som generalauktoritetssjuttio den 3 april 2010.

Äldste Paul V. Johnson, för närvarande förste rådgivare, blir ny president för området Europa från och med den 1 augusti. Hans förste rådgivare blir äldste Gary B. Sabin. Äldste Massimo De Feo blir hans andre rådgivare.