EasterConcert2023_01_230327_v1.png

Den nya påskkonserten "Återlösaren" är nu tillgänglig online

Konserten kan strömmas tills mitten av april

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Europa presenterar en ny onlinekonsert, ”Återlösaren”, som firar Frälsaren Jesu Kristi liv och verksamhet.

{{video_01|}}

Påskprogrammet heter ”Återlösaren” och innehåller musik från Jenny Oaks Bakers album med samma namn. I programmet presenteras välkända kristuscentrerade konstverk av europeiska konstnärer som Leonardo Da Vinci, Carl Bloch, Angelica Kaufmann, Heinrich Hofmann, Francisco de Zurbarán, Bertel Thorvaldsen, Simon Dewey med flera. Programvärd på Fredriksborgs slott i Danmark, där det välkända Carl Bloch-galleriet finns, är den svenske artisten Louis Herrey.

Videoströmmen går nu att se på begäran med början den 26 mars 2023 på följande webbplatser och kanaler:

Kyrkans landssida

Språk

Påskkonserten är tillgänglig överallt i världen där det finns tillgång till Internet. Strömningen finns tillgänglig på engelska samt ytterligare 31 språk.