Datum bestämt för RootsTech Connect 2022

Evenemanget hålls helt på distans för andra året i rad

FamilySearch har tillkännagett att RootsTech Connect 2022 äger rum den 3–5 mars 2022 som ett släktforskningsevenemang helt på distans. RootsTech Connect 2021 hade över en miljon besökare från över 240 länder, vilket gör årets evenemang till det största i RootsTechs historia.

Rootstech 01
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Efter RootsTech Connect 2021 insåg vi att vi kunde ge glädjen som kommer genom släktforskning till miljontals människor, oavsett var de är, genom en internetbaserad RootsTech på distans”, säger Steve Rockwood, chef för FamilySearch International.

RootsTech Connect 2022 bygger vidare på årets succé och hålls helt på distans och kostnadsfritt.

”Vi känner oss ödmjuka inför responsen på att ha RootsTech helt på distans, och är så tacksamma för alla våra sponsorer, utställare, talare och besökare som deltog”, säger Rockwood.

”Vi hörde från tusentals människor runt om i världen att den internetbaserade upplevelsen 2021 gjorde att de kunde delta för första gången och glädjas åt kraften i att lära och få kontakt på distans. Och det skapades ett omfattande internetarkiv som nu är tillgängligt kostnadsfritt under hela året”, tillägger han.

Släktforskningsentusiaster har tillgång till över 1 500 kostnadsfria möten på begäran från RootsTech 2021.

Rootstech 02
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

I framtiden planerar RootsTech att erbjuda en hybridversion på internet och en verklig version med innehåll som expanderas under hela året.

”När vi fortsätter att utveckla RootsTech planerar vi att göra evenemanget på distans till en reguljär del av upplevelsen och ser fram emot alla nya möjligheter som öppnas för människor överallt”, säger Rockwood.

Det verkliga evenemanget som var planerat i London i höst kommer inte att äga rum.

Lektionerna 2022 erbjuder en blandning av liveströmmar och interaktiva möten på begäran där deltagare kan umgås, ställa frågor och lära av experter och entusiaster. Det kommer också att ordnas demonstrationer och upplevelser för alla åldrar, liksom multikulturella evenemang.

Registreringen för RootsTech 2022 öppnar i september 2021. För mer information, gå till RootsTech.org.