Nytt presidentskap för området Europa påbörjar sin verksamhet

Den 1 augusti 2021 påbörjade äldste Massimo De Feo sin verksamhet som ny president för området Europa i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Äldste Erich W. Kopischke verkar som förste rådgivare och äldste Rubén V. Alliaud som andre rådgivare.

EuropeAreaPres_Aug2021
Det nya presidentskapet för området Europa från och med den 1 augusti 2021. Från vänster till höger: äldste Erich W. Kopischke, förste rådgivare; äldste Massimo De Feo, president och äldste Rubén V. Alliaud, andre rådgivare. 2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Äldste De Feo säger: ”Framtiden är ljus när vi följer Herrens säkra stig”. Han tillägger: ”Vi vill dela evangeliets glädjebudskap med alla Guds barn. Vi vill inbjuda alla hans barn att ta del av den glädje som evangeliet ger.” Äldste De Feo föddes i Taranto, Italien den 14 december 1960. Han gifte sig med Loredana Galeandro i augusti 1984, och de har tre barn.

Äldste Erich W. Kopischke från Tyskland har tjänat folket i området Europa i många år.  Han verkar nu som förste rådgivare i presidentskapet. Han säger: ”Genom svåra tider lär vi oss att vända oss till Herren för att få styrka. Tro på Herren är ett säkert löfte om en ljus framtid.”

Äldste Rubén V. Alliaud, den nya medlemmen i presidentskapet för området Europa, är född i Buenos Aires, Argentina. Han verkar nu som andre rådgivare i presidentskapet. Han säger: ”När vi litar på Herren talar han frid till våra själar och leder oss genom prövande tider. Jag är övertygad om att Herren känner sina barn och vill att de ska få åtnjuta det återställda evangeliets välsignelser.”