Poddsändning med kvinnliga sista dagars heliga ledare från Europa

Kvinnor kan nedkalla himlens krafter, enligt tre internationella områdesrådgivande för organisationer från Europa. Sibylle Fingerle, Letícia dos Santos Rudloff och Traci De Marco från Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga deltog i det senaste avsnittet av videopodden Real Talk & Friends som sändes fredagen den 20 augusti 2021.

AOA podcast 01Download Photo

”Det är alltid upp till oss själva vilken kontakt vi har med vår Frälsare och hur vi har kontakt med honom för att vara sanna och ärliga genom att följa det här underbara evangeliet”, säger Sibylle Fingerle under poddsändningen. ”Våra åttaåriga flickor behöver veta det här också, våra unga kvinnor behöver veta det, att de kan nedkalla himlens krafter”, påpekar Traci De Marco.

Genom att kalla internationella områdesrådgivande för organisationer fylls ett tomrum, förklarar Letícia dos Santos Rudloff. Det handlar inte om att följa en trend med kvinnlig representation, utan om att sätta saker och ting på sin rätta plats, säger hon.

”Det var en härlig upplevelse att vara med på poddsändningen. Det var underbart att få svara på frågor om vår roll i kyrkan genom det här nya ämbetet och om rollen som kyrkans kvinnor har”, avslutar syster Fingerle. ”Teamet på Real Talk, särskilt Ganel-Lyn och Scott, fick oss att känna oss så välkomna och det var en förmån att få prata med dem”, instämmer syster De Marco.

”Tack, Jesus, för ledare som de här kvinnorna! Traci hjälpte mig att förstå prästadömets kraft bättre. Letícia vidgade min syn på kyrkans roll i fråga om global enighet. Sibylles vittnesbörd tände en eld i min själ”, säger assisterande värden Scott Sorensen. ”Jag inspirerades så mycket av den öppenhet och tro som uttrycktes av dessa enastående områdesrådgivande för organisationer. Jag hoppas att världen tar sig tid att lyssna på det här ärliga och hoppingivande samtalet”, tillägger assisterande värden Ganel-Lyn Condie.

AOA podcast 02Download Photo

Poddserien Real Talk & Friends presenteras av Seagull Book och produceras av Covenant Communications. Avsnitt som sänts nyligen har haft gäster som Michelle D. Craig och Bradley R. Wilcox från Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas globala ledarskap, samt antikvariebokhandlaren Reid N. Moon och Mauli Junior Bonner, låtskrivare och producent för en film om de svarta medlemmarna i kyrkans tidiga historia.