Rullstolsdistribution

• Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga deltog för första gången i ett projekt 2003 för att ge handikappade människor tillgång till en rullstol. Utan rullstol är personerna beroende av sina vänner och familjemedlemmar för att ta sig någonstans eller tvungna att krypa dit.
  • Kyrkan distribuerar rullstolar via lokala organisationer, bland annat genom program som leds av hustrun till lokala regeringsledare (first-lady foundations).
  • År 2006 delades 54 840 rullstolar ut i 54 länder: Albanien, Amerikanska Samoa, Angola, Argentina, Armenien, Barbados, Botswana, Brasilien, Bulgarien, Colombia, Costa Rica, Dominikanska republiken, Egypten, Etiopien, Fiji, Filippinerna, Ghana, Indien, Indonesien, Japan, Jordan, Kambodja, Kenya, Kina, Kirgizistan, Kroatien, Libanon, Malaysia, Mexiko, Mikronesien, Moçambique, Moldavien, Myanmar, Nepal, Nigeria, Palau, Palestina, Panama, Paraguay, Peru, Rumänien, Ryssland, Samoa, Serbien, Sri Lanka, Surinam, Sydafrika, Tanzania, Thailand, Trinidad, Turkiet, Ukraina, Vietnam och Zimbabwe.