Kyrkans historiska museum

Kyrkans historiska museum berättar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas historia genom utställningar och program. Museet ligger i centrala Salt Lake City, precis till väster om Temple Square, har gratis inträde och är öppet för allmänheten. Museet samlar och visar upp konstverk och artefakter från sista dagars heliga från hela världen på ett informerande sätt som riktar sig till hela familjen.

Museet har både fasta utställningar och tillfälliga utställningar omkring ett visst tema. Många av de utställda alstren kan också ses via internet.

Kyrkans historiska museum finns på 45 North West Temple Street, Salt Lake City, Utah, USA och är öppet för allmänheten måndag till lördag. Museet är stängt på söndagar.