Senaste nytt

Två apostlar talar till mormonkvinnor i Europa

Mer än 400 kvinnor samlades i Offenbach am Main i Tyskland under tisdagen den 9 september 2014 för att höra budskap om kärlek och inspiration från två apostlar och andra ledare i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Tusentals andra deltog via satellitutsändning till nästan 500 mötesplatser i Europa, däribland Stockholm, och över Internet. En videoutsändning av mötet finns tillgänglig online.

Äldste M Russell Ballard och äldste David A Bednar i de tolv apostlarnas kvorum var några som talade under detta speciella möte för flickor och kvinnor över 8 år. Äldste Ballard sa till kyrkans kvinnor att de var älskade av Gud och att deras röster behövdes. Äldste Bednar tackade åhörarna för deras godhet och inbjöd dom att följa sina hjärtan. Andra män och kvinnor som talade uppmuntrade besökarna att lita på Gud och enas i sin tro på Jesus Kristus.

Enligt Silke Langner, Hjälpföreningens president i Frankfurts stav som ledde mötet och var en av talarna: "egenskaperna styrka och ledarförmåga i kvinnor är Gudagivna gåvor för att vägleda och välsigna generationer. Vad vi tänker och gör varje dag spelar roll, inte bara för oss själva, utan för varje liv vi vidrör och påverkar".

En apostels ämbete är den högsta prästadömskallelsen i kyrkan. Apostlar tjänar hela livet och är speciella vittnen om Jesus Kristus för världen.