Webbsändning av interreligiös julkonsert fastställd till den 19 december

"Vittnen om julen", som filmats i Rom och Köpenhamn, har premiär på nätet

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga sponsrar ett musikfyllt julfirande för att hedra Frälsaren Jesu Kristi födelse. Evenemanget som filmats på plats i både Rom och Köpenhamn streamas på flera digitala plattformar med början den 19 december kl. 18:00 CET.

christmas-concert-final-18Download Photo

Konserten innehåller välkända julsånger och specialframträdanden av den hyllade violinisten Jenny Oaks Baker och sopranen Alex Sharpe. Julberättelsen återges av den danske skådespelaren Tomas Ambt Kofod.

”Vittnen om julen” kommer att vara tillgänglig på 24 språk och kan ses på nätet ettljusförvärlden, Facebook-spellista och kyrkans officiella YouTube-sida. Den kommer också att finnas tillgänglig för visning på begäran till och med den 13 januari 2022.