Vittnen till historisk hndelse och en knsla av hopp

Efter den imponerande installationsceremonin fr president Barack Obama den 20 januari p trappan till Capitolium och den religisa hgtidligheten som rdde under det nationella bnemtet den 21 januari, lmnade president Dieter F Uchtdorf, andre rdgivare i frsta presidentskapet, och ldste M Russell Ballard i de tolv apostlarnas kvorum det tv dagar lnga besket i det kalla Washington DC, vrmda av att inte bara ha bevittnat en historisk nationell hndelse utan ocks exempel p lskvrdhet, hopp och enighet. President Uchtdorf, som tfljdes av sin hustru Harriet, och ldste Ballard hade ftt i uppgift av president Thomas S Monson att representera kyrkan under installationsevenemangen. President Monson sade: ”Det r alltid en ra fr kyrkan att bli representerad vid installationen av en ny president. Vi skickar vra varmaste lycknskningar till president Obama och ber att vr krleksfulle Fader i himlen skall utgjuta sina vlsignelser ver honom och hans administration.” President Dieter F Uchtdorf och syster Harriet Uchtdorf, ldste M Russell Ballard och ldste Ralph W Hardy, omrdessjuttio i omrdet Nordamerika Nordst.