Vittnen till historisk händelse och en känsla av hopp

Efter den imponerande installationsceremonin för president Barack Obama den 20 januari på trappan till Capitolium och den religiösa högtidligheten som rådde under det nationella bönemötet den 21 januari, lämnade president Dieter F Uchtdorf, andre rådgivare i första presidentskapet, och äldste M Russell Ballard i de tolv apostlarnas kvorum det två dagar långa besöket i det kalla Washington DC, värmda av att inte bara ha bevittnat en historisk nationell händelse utan också exempel på älskvärdhet, hopp och enighet.

President Uchtdorf, som åtföljdes av sin hustru Harriet, och äldste Ballard hade fått i uppgift av president Thomas S Monson att representera kyrkan under installationsevenemangen.

President Monson sade: ”Det är alltid en ära för kyrkan att bli representerad vid installationen av en ny president. Vi skickar våra varmaste lyckönskningar till president Obama och ber att vår kärleksfulle Fader i himlen skall utgjuta sina välsignelser över honom och hans administration.”

President Dieter F Uchtdorf och syster Harriet Uchtdorf, äldste M Russell Ballard och äldste Ralph W Hardy, områdessjuttio i området Nordamerika Nordöst.