Utveckla kristuslika egenskaper

Jag förklarade att det krävs mycket aerodynamisk formgivning, många reservsystem och program samt kraftfulla motorer för att få en sådan flygmaskin att klara av uppgiften att ge komfort och trygghet åt dem som är med på färden.

För att göra min förklaring enklare genom att koncentrera mig på det grundläggande, vill jag tillägga att allt man egentligen behöver är en stark framåtdrivande kraft, ett kraftigt lyft uppåt samt en korrekt flygplansinställning, så kommer naturlagarna att föra planet och dess passagerare säkert tvärs över kontinenter och hav, över höga berg och genom farliga åskväder till dess destination.

När jag tänker på mötena med dessa besökare slår det mig att vårt medlemskap i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga ger oss anledning att ställa liknande frågor. Vilka är de grundläggande, fundamentala principerna för vårt medlemskap i Guds rike på jorden? Vad är det egentligen, när allt kommer omkring, som för oss till vår önskade eviga destination när vi bäst behöver det?

Läs forsättningen av budskapet i kyrkans tidskrift Liahona, oktober 2008.