Uttalande frn frsta presidentskapet

Enligt ett uttalande som har cirkulerat var dagens ungdomar i kyrkan "generaler i striden i himlen ... och [ngon kommer att] frga dig: 'Under vilken profets tid levde du?' och nr du sger 'Gordon B Hinckley' kommer tystnaden att lgga sig ... och alla nrvarande kommer att buga sig i din nrvaro." I ett meddelande frn Frsta presidentskapet kan vi lsa: Detta r ett falskt uttalande. Det r inte enligt kyrkans lra. Vid olika tillfllen har detta uttalande felaktigt tillskrivits president Thomas S Monson, president Henry B Eyring, president Boyd K Packer och andra. Ingen av dessa brder har gjort detta uttalande.
I meddelandet som sndes till generalauktoriteter, omrdessjuttio, stavs-, missions-, distrikts- och tempelpresidenter, biskopar och grenspresidenter, instruerades prstadmsledarna att se till att uttalandet inte anvnds i kyrkan, varken i tal, under lektioner, i bulletiner eller i nyhetsbrev. Meddelandet instruerade dem ocks att prstadmsledare br rtta alla som frsker frmja dess anvndande p ngot stt.