Officiellt uttalande

Uttalande av första presidentskapet om en väpnad konflikt

Kyrkans ledare vädjar om att ”fred och frid ska råda bland nationerna och i våra hjärtan”.

Första presidentskapet för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har utfärdat följande uttalande:

”Vi känner djup sorg och oro över den väpnade konflikt som nu råder. Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har medlemmar i alla berörda områden och världen över. Våra tankar och hjärtan vänder sig till dem och till alla våra bröder och systrar.

Vi fortsätter att be om fred. Vi vet att vi kan finna varaktig frid i Jesus Kristus. Han kan lugna och trösta vår själ även mitt under fruktansvärda konflikter. Han lärde oss att älska Gud och vår nästa.

Det är vår bön att denna väpnade konflikt snabbt ska vara över, att tvisterna ska få en fredfull lösning och att fred och frid ska råda bland nationerna och i våra hjärtan. Vi vädjar till världens ledare att söka efter sådana lösningar och efter fred.”