Templets vlsignelser

Jag var 16 d och det yngsta av fyra barn. Vi knbjde tillsammans vid altaret fr att beseglas p jorden genom prstadmets kraft, och med ett underbart lfte om att vi kunde vara beseglade fr evigheten. Jag ska aldrig glmma det underbara gonblicket. Som pojke var jag ganska imponerad ver att vi kte ver grnsen till ett annat land fr att beseglas som familj. Fr mig symboliserar det hur templet korsar vrldsliga grnser fr att ge eviga vlsignelser till jordens alla invnare. Templen i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga r sannerligen byggda fr hela vrlden, oavsett nationalitet, kultur eller politisk inriktning. Templen r ett obevekligt bevis p att godheten kommer att segra. President George Q. Cannon (18271901), frste rdgivare i frsta presidentskapet, sade en gng: Varje grundsten som lggs till ett tempel, och varje tempel som fullbordas minskar Satans makt p jorden och kar Guds och gudaktighetens makt. 1 Varje tempel kar rttfrdighetens inflytande p jorden, men de strsta vlsignelserna kommer frsts till dem som faktiskt besker templet. Dr fr vi ytterligare ljus och kunskap, och ingr hgtidliga frbund som, om de fljs, hjlper oss vandra lngs lrjungeskapets vg. Kort sagt lr oss templet om livets heliga syfte och hjlper oss veta vilka vi verkligen r, fysiskt och andligt. Ls fortsttningen i augustinumret av Liahona.