Tempelpresident till Köpenhamns tempel

Syster Kay Parkin Jacobs, har kallats som tempelpresidentens hustru. Hon föddes i Los Angeles i Kalifornien, som dotter till Leland Hatch och Lucy Barney Parkin. Hon efterlämnar nu sin ställning som assistent till stavens informationschef. Tidigare har syster Jacobs tjänat som både stavens- och församlingens Hjälpföreningspresident, rådgivare i stavens Unga Kvinnor samt tempelarbetare. Syster Jacobs tjänade med sin make i Danmark samt på en humanitär mission i Europa och som rådgivare till tempelpresidentens hustru i Stockholm tempel. President och syster Jacobs har sex barn.

Church News 20 mars 2003