Tankar inför generalkonferensen

GK-Oktober-2020-22.jpg
Generalkonferensen i april 2020 sändes från en liten åhörarsal i kyrkans kontorsbyggnad på Temple Square. Kyrkans ledare satt med två meters avstånd från varandra på grund av covid-19.2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Herrens verk står aldrig stilla. Jag ser fram emot generalkonferensen, både för att bli upplyft och för att få höra vad Herren vill säga oss som medlemmar i hans kyrka just nu. Jag vill inte missa ett ord!

Jennifer Usterud/Stockholm

Conference-Notebook-31.jpg
2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Generalkonferensen är något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag känner mig välsignad med möjligheten att få lyssna på våra inspirerade ledare i kyrkan, och kunna få vägledning. De personliga uppenbarelser vi kan få när vi förbereder oss genom bön och genom frågor till herren, kan hjälpa oss genom alla tänkbara prövningar i våra liv. Jag vet att Gud pratar till oss idag genom vår levande profet Russell M. Nelson, och att vi kan komma närmare vår Gud när vi lyssnar med en öppen ande.

Ebba Stenkrona/Täby

conference-notebook-51.jpg

Kära syskon i evangeliet! 3 Nephi är en helt underbar högtidsstund och bra förberedelse för generalkonferensen. Kyrkans presidentskap och och de tolv är Herrens språkrör idag. Då vi idag tillämpar hemcentrerad kyrka så använd de uppmaningar som ges under konferensen. Herren tillåter inte dem att leda oss fel. Be för talarna. Jag har själv tagit fram frågor jag önskar få svar på. I mina personliga böner under konferensen kommer jag att be om hjälp av den Helige Anden att hjälpa mig förstå. Detta är min förberedelse; hoppas att den kan inspirera dig.

Bo Wihlman/Västerås

resized-20200405_134813_ACardus_DSC_0887alt1.jpg
2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Generalkonferensen är alltid en andlig fest! Denna gång är jag speciellt förväntansfull och längtar efter råd, vägledning och tröst från våra profeter och ledare. Kära Vän, följ med mig på en underbar, glädjefylld och stärkande resa!

Anne Rosenlund/Täby