Sockerbetor och en sjls vrde

Medan bonden kr lngs en skumpig grusvg hoppar ngra av sockerbetorna ur lastbilen och hamnar utmed vgkanten. Nr han inser att han har tappat ngra av betorna sger han till sina medhjlpare: ”Det finns lika mycket socker i dem som har ramlat ur. Vi ker tillbaka och hmtar dem!” I min tillmpning av den hr berttelsen representerar betorna kyrkans medlemmar som vi som kallats som ledare har ansvar fr. Och de som har ramlat ur lastbilen representerar mn och kvinnor, ungdomar och barn som av ngon orsak har ramlat bort frn aktivitetens vg. I en omskrivning av bondens ord om sockerbetorna, sger jag om dessa sjlar, dyrbara fr vr Fader och vr Mstare: ”Det finns lika mycket vrde i dem som har ramlat ur. Vi gr tillbaka och hmtar dem!” Ls forsttningen i juli mnads nummer av kyrkans tidskrift Liahona.