Sista dagars heliga i Europa förbereder sig för generalkonferensen

Generalkonferensen är en världsomspännande sammankomst för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Två gånger om året, under den första helgen i april och oktober, delger kyrkans ledare från hela världen budskap som fokuserar på Jesus Kristus och hans evangelium. Bland de som ser konferensutsändningarna från Salt Lake City i USA den 6–7 april finns många tusentals trofasta medlemmar i Europa.

<p>Konferensbesökare samlas före lördagskvällens möte under generalkonferensen i konferenscentret på Temple Square i Salt Lake City, Utah, den 1 oktober 2023.</p>
Konferensbesökare samlas före lördagskvällens möte under generalkonferensen i konferenscentret på Temple Square i Salt Lake City, Utah, den 1 oktober 2023.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Generalkonferensen har hjälpt mig eftersom det alltid har funnits åtminstone ett tal som verkade ämnat för just mig i en särskild situation eller prövning jag genomgick”, säger en medlem i kyrkan som bor i Tyskland. Under den senaste konferensen i oktober 2023 uppmuntrade kyrkans president Russell M. Nelson åhörarna att ”tänka celestialt” eller himmelskt.

En lokal medlem i Nederländerna gör följande reflektion: ”För mig betyder ’tänk celestialt’ att jag litar mer på Guds tidsplan och har tro på att det blir bra till slut. Det innebär också att man lär sig släppa taget och lägga saker och ting i hans händer. Jag har verkligen jobbat på det, och det har gett mig så mycket inre frid.”

webbsidan med direktsändningar på JesuKristiKyrka.org på över 70 språk. De kan också ses på generalkonferensens YouTube-kanal, appen Gospel Stream, Evangeliebiblioteket och andra radio- och tevekanaler, satellitkanaler och digitala kanaler.

Efter utsändningen finns talen i text-, ljud- och videoformat på flera kanaler och på över 70 språk där man kan se och studera dem på begäran. Det är bland annat följande kanaler: Evangeliebiblioteket, Mediabiblioteket, generalkonferensens YouTube-kanal, Gospel Stream och kyrkans tidskrifter.