RootsTech 2023 kommer att hållas på distans och med deltagare på plats

RootsTech, världens största släktforskningssammankomst, är tillbaka 2023 med deltagare närvarande på plats i Salt Lake City som komplement till den stora konferensen som hålls på distans. Markera 2–4 mars 2023 i kalendern, då du tillsammans med miljontals deltagare på distans och på plats får uppleva inspirerande tal, instruktiva föreläsningar, innovativ teknik, och framför allt möjligheten att koppla personer till deras släkt – tidigare, nuvarande och framtida.

RootsTech 2023 01
RootsTech 20232022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

FamilySearch gläds åt att fortsätta med traditionen att vara värd för RootsTech i sin strävan att förena familjer. Det globala evenemanget som äger rum 2023 blir det trettonde i ordningen. År 2022 deltog över tre miljoner människor på distans. Ända sedan dess start har innovation varit den ledande principen för RootsTech. Varje år anpassar organisatörerna av RootsTech innehållet för att det ska passa människor över hela världen och för att hålla sig à jour. Evenemanget som hålls 2023 blir inte annorlunda.

”Vi känner oss manade att fortsätta lära och utvecklas”, säger Jen Allen, evenemangschef för RootsTech. ”Vi söker konstant nya idéer för att nå längre bortom industrin och skapa engagerande och lärorika upplevelser för deltagarna på RootsTech.”

Evenemanget som hålls 2023 välkomnar talare från hela världen som tar upp en mängd släktforskningsrelaterade ämnen. Många fler annonseringar om RootsTech 2003 kommer, men Allen säger att upplevelsen på distans fortsätter att vara gratis och tillgänglig för alla världen över. Evenemanget med deltagare på plats har en viss avgift (som fastställs senare) för registrering och bjuder på exklusiva föreläsningar med inslag som frågestunder eller ingående minikurser och fallstudier. Därutöver kommer evenemanget med deltagare på plats att bjuda på unika kontaktskapande upplevelser och naturligtvis den energiska utställningshallen – en favorit hos tidigare RootsTech-deltagare.

Allen säger att deltagarna kommer att glädjas åt de ovärderliga upplevelserna av att upptäcka släktkopplingar, oavsett om de är där personligen eller deltar på distans. ”Vi är glada att kunna fortsätta tjäna de miljontals människor som deltar på distans varje år och ser fram emot att välkomna dem som närvarar på plats i Salt Lake City.”

För mer information eller för att få uppdateringar, besök RootsTech.org. Hitta och dela de här pressmeddelandena online på FamilySearch Newsroom.