Nytt avsnitt av ”Vänner emellan” kommer i november

”Vänner emellan: Min himmelske Fader älskar mig” är tillgängligt från och med den 5 november 2022

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har tillkännagett att ett nytt avsnitt av Vänner emellan med titeln ”Min himmelske Fader älskar mig” släpps den 5 november 2022, klockan 10:00 Salt Lake City-tid.

Friend2Friend01
Primärs generalpresident Susan H. Porter umgås med barnen under ett avsnitt av Vänner emellan med titeln ”Min himmelske Fader älskar mig”, som kommer att sändas den 5 november 2022.2022 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Barn, föräldrar och primärlärare inbjuds att titta på utsändningen, som innehåller aktiviteter, musik och budskap från Primärföreningens generalpresidentskap.

Vänner emellan i november blir det tredje avsnittet av Vänner emellan i år. Två tidigare avsnitt handlade om templet och dopets principer, den Helige Anden och sakramentet.

Som pysselaktivitet i novemberavsnittet uppmanas barnen att begrunda hur de kan tjäna och vara vänliga mot andra och sedan rita en bild eller skriva om de tankar de hade.

Hela utsändningen och avsnitten finns tillgängliga på internet efter den 5 november som tillägg till undervisning hemma eller i kyrkan. Barn kan titta på den här utsändningen när

de samlas i familjer, i primärgrupper eller enskilt.

Programmet filmas på engelska. Avsnittet finns översatt till spanska, portugisiska, franska, italienska, tyska, ryska, koreanska, japanska, mandarin och kantonesiska.

Hur man tittar

Videorna kommer att finnas tillgängliga på ChurchofJesusChrist.org, Evangeliebiblioteket och Evangeliemedia på ovanstående språk.

Avsnittet finns också tillgängligt på engelska, spanska och portugisiska på YouTube-kanalerna Evangeliet för barn: