Ny tre-i-ett publicerad på ryska

En ny utgåva av tre-i-ett med Mormons bok, Läran och förbunden och Den kostbara pärlan sammanbundna till en volym, finns nu tillgänglig på ryska.

”Vi uppmanar medlemmar att skaffa sig egna exemplar av skrifterna och att användadem för regelbundna studier, både enskilt och med familjen, samt på kyrkans mötenoch i vårt ämbete", står det i ett brev från första presidentskapet som adresserats tillgeneralauktoriteter och kyrkans ledare i rysktalande enheter. ”När medlemmar inhämtarkunskap under bön och undervisar från skrifterna så växer deras vittnesbörd och de fårstörre vägledning i sina dagliga liv.”

Den nya volymen finns omedelbart att tillgå från kyrkans lokala distributionscentrer,från

I juni förra året bildade äldste Russell M. Nelson i de tolv apostlarnas kvorum den förstaryska staven i Moskva.