Ny tempelpresident fr templet i Stockholm, Sverige

PAUL KENT OSCARSON, tillhrande Ensign 2:a frsamling, Salt Lake Ensign stav, har kallats som president fr templet i Stockholm Sverige. President Oscarson har tidigare tjnat som president fr Sverigemissionen Gteborg, samt som stavspresident, rdgivare i stavspresidentsskap, biskop, grenspresident, hgprsterna gruppledare, sndagskollrare. Han har nu pensionerats frn sitt arbete som ansvarig fr kpcentrum. Han fddes i St. Louis, Missouri, son till Roy Wilhelm och Vera Brown Oscarson. Pauls fru - BONNIE LEE GREEN OSCARSON, kommer att tjna templevrdinna. Syster Oscarson tjnade ven tillsammans med sin man nr han presiderade ver Sverigemissionen Gteborg. Hon har tidigare verkas som sndagskollrare, frsamlingens president fr Unga kvinnor, tempeltjnare, frsamlingens aktivitetskommitt och semenarielrare. Hon fddes i Salt Lake City, Utah, USA, dotter till Theo James and Jean Stringham Green. Ls mer om tempel hr.