Ny missionspresident till Sverige

Larry Anderson och Sally Ann Anderson är kallade att efterträda Jan-Åke och Bente Karlsson som missionspresidentpar i Sverige. Skiftet sker i juni månad.

Larry Ernest Anderson, 65 år, Sverigemissionen Stockholm; Lakes församling, Richlands stav, Washington. Verkade som missionär i Tysklandmissionen Hamburg och har även verkat som stavspresident och rådgivare i stavspresidentskap, som biskop och rådgivare i biskopsråd, som missionsledare, äldstekvorumpresident, scoutledare och som missionär i svenska missionen på 60-talet.

Han är pensionerad forskare/projektchef vid Battelle Pacific Northwest Laboratories. Han föddes i Corvallis, Oregon och är son till Ernest Clifford och Idon Chadwick Anderson. Han är gift med Sally Anne Bond och de har nio barn.

Syster Anderson verkade som missionär i Tysklandmissionen Hamburg och har sedan verkat som hjälpföreningspresident och rådgivare på stavsnivå, som lägerledare och sekreterare i Unga kvinnor på stavsnivå, som president för Unga kvinnor på församlingsnivå, som församlingsmissionär och som stavshistoriker. Hon föddes i La Grande, Oregon och är dotter till Charles Wesley och Rebekah Mary Hudson Bond.