Ny app och ny avdelning i Evangeliebiblioteket särskilt utformade för barn

För första gången har Evangeliebiblioteket en avdelning särskilt för barn. Den nya avdelningen, som kallas Barn, finns under Målgrupp i Evangeliebiblioteket, både när du använder den via internet och i appen. Den engagerar barn med berättelser, videor och interaktiva aktiviteter. Den ger också föräldrar och primärlärare de resurser de behöver för att skapa primär- och hemaftonslektioner varje vecka.

children gospel library 01
Evangeliebiblioteket har nu en avdelning särskilt för barn där de kan engageras med berättelser, videor och interaktiva aktiviteter.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Hittills har innehållet i Evangeliebiblioteket varit riktat mot vuxna, utan en plats för barn där man kan hitta material bara för dem. Den här nya digitala resursen gjordes för att barn ska kunna navigera själva och är utformad för att engagera barn med illustrationer och barnvänliga knappar.

Primärs generalpresident syster Camille N. Johnson säger: ”Vi är övertygade om att barnens innehåll i Evangeliebiblioteket kommer att stärka er familjs tro på Frälsaren Jesus Kristus. Det bekräftar att vi är barn till himmelska föräldrar och blir en resurs för att inbjuda Anden i ert hem.”

children gospel library 02
Den nya avdelningen Barn i Evangeliebiblioteket gjordes så att barn ska kunna navigera själva och utformades för att engagera barn med illustrationer och barnvänliga knappar.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Vad innehåller den?

Barn kan hitta följande kategorier:

Det finns mer material tillgängligt på flera språk. Innehållet i sin helhet finns på engelska.

children gospel library 03
För att komma till barnens avdelning i Evangeliebiblioteket går du till Evangeliebibliotekets hemsida på din dator eller smarttelefon. Klicka på Målgrupp. Klicka sedan på Barn.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

För att komma till barnens avdelning i Evangeliebiblioteket går du till Evangeliebibliotekets hemsida på din dator eller smarttelefon. Klicka på Målgrupp. Klicka sedan på Barn. Då kommer du till innehållet.

Nya appen ”Evangeliet för barn” finns på engelska, spanska och portugisiska

Förutom i Evangeliebiblioteket finns det också innehåll för barn i en ny app som kallas ”Evangeliet för barn”. Den har fyra huvudavdelningar: Berättelser ur skrifterna, Målarböcker, Sjung med och Fler aktiviteter. Appens färgglada och enkla design gör att barn kan navigera den själva.

children gospel library 04
Evangeliet för barn har fyra huvudavdelningar: Berättelser ur skrifterna, Målarböcker, Sjung med och Fler aktiviteter. Målarböcker består av 21 olika målarböcker med sidor som handlar om olika evangelie- och kyrkämnen, till exempel skrifterna, missionärer och tjänande.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Evangeliet för barn är en spännande ny resurs som sammanlänkar barn med Jesu Kristi evangelium”, säger Primärs generalpresident Camille N. Johnson. ”Jag är övertygad om att den blir till välsignelse för föräldrar och barn som hungrar efter innehåll som hjälper familjer att hålla sig kvar på förbundsstigen. Jag tror att musiken, berättelserna och aktiviteterna inbjuder Anden att vara med våra dyrbara primärbarn.”

children gospel library 05
Med appen Evangeliet för barn kan barn ta evangelielärandet i egna händer och få de redskap som de behöver för att dela med sig av evangeliet till andra.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Appen finns för närvarande tillgänglig för iOS och Android på engelska, spanska och portugisiska. Vissa funktioner på Android utvecklas fortfarande men planeras att ges ut senare i år.