Mormons bok frkunnar Kristi gudomlighet

President Gordon B Hinckley talade under frsta presidentskapets rliga julandakt och betonade vikten av att lra sig Kristi lrdomar under lsningen av Mormons bok. "Det r troligt att fler mnniskor lser Mormons bok fr nrvarande n under ngon annan tid i kyrkans historia", sade han.

President Hinckley satte en julprgel p sin numera vlknda uppmaning till kyrkans medlemmar att lsa eller lsa om Mormons bok fre rets slut genom att gna mycket av sitt tal under frsta presidentskapets rliga julandakt den 4 december t att citera vad som str i boken om Jesu fdelse, liv, dd och uppstndelse.

ldste Merrill J Bateman i de sjuttios presidentskap uppsnde inledningsbnen och Bonnie D Parkin, Hjlpfreningens generalpresident, avslutningsbnen. Av Scott Lloyd, Church News